De medewerkers van Streek 44 i.o. verzorgen hun berichtgeving met de grootst mogelijke zorgvuldigheid. Maar het kan voorkomen dat in ons een werk een foutje sluipt. Of dat u het niet eens bent met een artikel of bijdrage.
Streek 44 i.o. kent daarom een klachtenregeling. Hiermee willen wij eerst kijken of we samen tot een oplossing kunnen komen. Het gaat dan niet om spellings- of typfouten. Mochten die worden gemaakt, dan kunt u altijd een mailtje naar klacht@streek44.nl sturen. Zijn we blij mee!
Klachten kunnen wel gaan over journalistieke zaken en/of ongewenst gedrag van een van onze medewerkers. Als u onze redactie een mailtje stuurt, reageren wij zo spoedig als mogelijk maar in ieder geval binnen tien werkdagen. Samen gaan we dan kijken hoe we de kou uit de lucht kunnen halen met een oplossing waarmee beide partijen instemmen.
Mochten we er gezamenlijk niet uitkomen, dan is er altijd nog de mogelijkheid om voor journalistieke zaken naar de Raad van Journalistiek te gaan. Deze instantie erkennen wij als Streek 44 i.o.
KLACHTENPROCEDURE
De klachtenprocedure van Streek 44 i.o. bestaat uit 7 stappen. Wat hieronder staat klinkt allemaal wat ambtelijk, maar op deze manier weet u zeker dat uw klacht serieus wordt genomen.
- Indienen klacht
Klachten kunt u op een eenvoudige manier indienen. U stuurt een mail naar klacht@streek44.nl. - Aanspreekpunt
Streek 44 beschikt over een vast aanspreekpunt voor klachten. Uw mail en klacht wordt behandeld door een van onze medewerkers. - Klachtenformulier
Uw klacht wordt schriftelijk vastgelegd met in een klachtenformulier. Om een klacht goed te kunnen verhelpen is het van essentieel belang dat alle gegevens rond de klacht correct worden vastgelegd. We gebruiken deze informatie ook voor het verbeteren van ons (programma-)aanbod en de bedrijfsvoering. Met het oog op de AVG-wetgeving worden de persoonsgegevens alleen bewaard zolang de klacht in behandeling is. - Reactie
Streek 44 i.o. reageert binnen 10 werkdagen op een klacht of bevestigt de ontvangst. - Analyse en evaluatie
Uw klacht wordt geanalyseerd en geëvalueerd, zodat de oorzaak van de klacht wordt achterhaald.Er dient te worden onderzocht hoe de omstandigheid waarop de klacht betrekking heeft kon ontstaan. Ook moet er een uitspraak worden gedaan op de vraag of de klacht valide is. In een aantal gevallen is het denkbaar dat het een journalistieke en/of creatieve keuze betreft die niet overeenkomt met uw voorkeur. Bij de terugkoppeling (stap 7) zullen wij onze beslissing toelichten. - Maatregelen
Op basis van de analyse en evaluatie wordt zo nodig een:
– corrigerende maatregel genomen om de klacht op te lossen
– preventieve maatregel genomen ter voorkoming (van herhaling)Wanneer uw klacht terecht is dan zal Streek 44 i.o. er alles aan doen om een corrigerende maatregel te treffen, of in ieder geval een preventieve maatregel ter voorkoming van herhaling. - Informeren
Wanneer er naar aanleiding van een klacht een corrigerende of preventieve maatregel is genomen dan informeren wij u hierover. Wij informeren u ook wanneer er geen corrigerende of preventieve maatregel kan worden genomen.